Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2012

«Η χρεοκοπία της Ελλάδας, θα την ωφελήσει μακροπρόθεσμα»

7 ερωτήσεις από το tsantiri.gr, στον Γενικό Περιφερειακό Διευθυντή της Hilton σε Ελλάδα & Κύπρο

Γνωρίζει την Αθήνα εδώ και χρόνια, πολύ πριν αναλάβει General Area Manager για Κύπρο και Ελλάδα. Μπορεί να σε οδηγήσει με κλειστά μάτια σε κάθε γωνιά της ελληνικής πρωτεύουσας. Έχει αποκτήσει εδώ επιστήθιους φίλους. Κρατά, όμως, πάντα την κριτική και διεισδυτική ματιά ενός τρίτου, απέναντι στην Αθήνα που προτιμά όλο και περισσότερο. Γι΄ αυτό και εντοπίζει άμεσα τα κακώς κείμενα, τα οποία ως ευθύβολος Ολλανδός δεν φοβάται να τα πει με το όνομά τους. Ο Ολλανδός επώνυμος μέτοικος της Αθήνας απαντά στις 7 ερωτήσεις του Δημήτρη Μαχαιρίδη για την Αθήνα και την Ελλάδα που αγαπά.

Ζείτε εδώ και 6 χρόνια στην Ελλάδα. Ποια από τα ελληνικά στοιχεία αναγνωρίζετε στον εαυτό σας σήμερα;
Η Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα και αντιστρόφως η Αθήνα δεν είναι μόνο Ελλάδα. Έπειτα από 6 γεμάτα χρόνια στην Αθήνα λοιπόν, λατρεύω τη γαστρονομία, το φως, το ταμπεραμέντο των Αθηναίων. Όχι, όμως, ότι θα μπορούσα να υιοθετήσω αυτό το τελευταίο, το ταμπεραμέντο των κατοίκων αυτής της πόλης. Σε αυτό βρίσκω ότι η ελληνικότητα δεν μ’ έχει επηρεάσει ιδιαίτερα.
Κλειστά μαγαζιά, διαδηλώσεις, απεργίες, ασέβεια στους πεζούς, αφιλόξενες γειτονιές: η Αθήνα είναι ελκυστική ως τουριστικός προορισμός;
Η Αθήνα θα μπορούσε να είναι ο ιδανικός προορισμός για city break. Διαθέτει αμέτρητους κρυμμένους θησαυρούς, αλλά κυριαρχεί μια μάλλον λυπηρή εικόνα για την Αθήνα. Και δυστυχώς τα τελευταία χρόνια αυτή η εικόνα σταδιακά άλλαξε προς το χειρότερο. Θα έπρεπε στις προτεραιότητες κυβέρνησης αλλά και όλων των εμπλεκόμενων φορέων να μπει η αναστροφή αυτής της εικόνας.
Τουρίστες στην Αθήνα: πλευρές της πόλης που θ’ αποφύγετε να τους δείξετε, τα καλύτερα μυστικά που θα τους προτείνατε;
Κάθε πόλη διαθέτει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες της. Δεν υπάρχει συγκεκριμένο μυστικό που θα ήθελα να κρύψω ή να προβάλλω. Το σημαντικό στην Αθήνα είναι να ανακαλύψει κανείς την ομορφιά της στο συνδυασμό αρχαιότητας – νεωτερικότητας. Δώστε προσοχή σε μερικούς από τους σταθμούς του μετρό.
Σχέδιο διάσωσης, κούρεμα, χρεοκοπία: μπορεί ο τουρισμός, μια από τις κύριες ελληνικές βιομηχανίες, να σώσει την ελληνική οικονομία;
Ο τουρισμός δεν μπορεί να σώσει τη χώρα αν και αυτή τη στιγμή στηρίζει το ΑΕΠ σε υψηλό ποσοστό, περίπου 20%. Χωρίς αμφιβολία η χρεοκοπία της Ελλάδας, θα την ωφελήσει τελικά μακροπρόθεσμα. Μπροστά μας βρίσκονται από πέντε έως επτά δύσκολα χρόνια. Υπάρχουν, όμως, πάρα πολλά στοιχεία που επηρεάζουν αρνητικά την ελληνική οικονομία. Απαιτούνται τολμηρές αποφάσεις σε νομοθετικές μεταρρυθμίσεις, κίνητρα για επενδύσεις, αλλά πάνω απ’ όλα σε ό,τι αφορά την ευθύνη των πολιτών της. Μόνο η εφαρμογή τέτοιων μεταρρυθμίσεων μπορεί να σώσει την Ελλάδα.
Ας πούμε ότι είστε ο δήμαρχος της Αθήνας: ποιες είναι οι πέντε σημαντικές αποφάσεις που θα παίρνατε, για να την κάνετε πιο ελκυστική;
Καταρχήν, η Αθήνα έχει κακή εξωτερική εικόνα και αυτό πρέπει ν’ αλλάξει. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει να τεθούν σε εφαρμογή ποικίλες δράσεις.
Δεύτερο, η πόλη και ιδιαίτερα το κέντρο της πρέπει να μετατραπούν σε έναν τόπο, όπου οι άνθρωποι θα θέλουν πραγματικά να ζουν, να περπατούν, να τρώνε, χωρίς να φοβούνται ότι θα πέσουν θύματα κλοπής. Αυτό βέβαια έχει άμεση σχέση με το που και πώς θα σταθμεύουν τα αυτοκίνητα, πως μπορούν να οργανωθούν περιπολίες των πολιτών για την ασφάλεια της κάθε γειτονιάς κλπ.
Τρίτο είναι το θέμα της ευθύνης του κάθε εμπλεκόμενου φορέα ή υπηρεσίας έναντι της Αθήνας και της λειτουργίας τους με καθαρά επιχειρηματικά κριτήρια. Και μιλώντας για φορείς δεν περιορίζομαι μόνο στον ΕΟΤ ή το Υπουργείο Τουρισμού.
Τέταρτον, να εκπαιδεύσεις τους ανθρώπους να είναι φιλόξενοι. Πουθενά και ποτέ δεν είναι ευχάριστο να αντιμετωπίζονται οι ξένοι με τραχύτητα. Ας είμαστε όλοι πιο χαμογελαστοί, ας εξυπηρετούμε με ευγένεια και σεβασμό. Υπάρχουν υπέροχες καμπάνιες με τις οποίες μπορείς να παιδεύσεις τους δημότες μέσα από διάφορες φόρμες επικοινωνίας και εκπαίδευσης.
Τέλος, η Αθήνα θα πρέπει να επανέλθει στη διοργάνωση μεγάλων γεγονότων με διεθνή προβολή σε μόνιμη βάση, όπως για παράδειγμα έναν αγώνα Formula 1, μια καλλιτεχνική διοργάνωση διεθνούς εμβέλειας όπως το φεστιβάλ κινηματογράφου των Καννών, ένα event ιστιοπλοΐας όπως αυτό του Jersey. Με αυτά η Αθήνα θα αποκτήσει διεθνή προβολή.
Το Hilton Αθηνών είναι σημείο αναφοράς για την πόλη: τι αγαπάτε περισσότερο σε αυτό;
Την πολλαπλή θέα του σε όλο το λεκανοπέδιο και ιδιαίτερα στην Ακρόπολη και στο Λυκαβηττό. Κάθε φορά που ανεβαίνω στον τελευταίο όροφο στέκομαι και απολαμβάνω αυτή την εκπληκτική θέα της Αθήνας.
Ελληνικό γούστο: πείτε μας τα αγαπημένα σας ελληνικά πράγματα (φαγητό, ποτό, τραγούδι κλπ.)
Αν ονοματίσω ένα φαγητό, ποτό ή τραγούδι θα ήταν άδικο για πολλά άλλα. Η δραματικότητα στα τραγούδια, το πάθος για το καλό φαγητό, η φρεσκάδα στο χυμό πορτοκάλι είναι που κάνουν την Ελλάδα μια τόσο υπέροχη χώρα για να ζεί κανείς.
Δημήτρης Μαχαιρίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου