Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2012

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τον Ε65

Εκφράζοντας την αγωνία των τοπικών φορέων και κοινωνιών οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ  Ν. Μιχαλάκης (Καρδίτσας), Η. Διώτη (Λάρισας), Δ. Γελαλής (Λάρισας), Π. Δριτσέλη (Τρικάλων), Αλ. Μεϊκόπουλος (Μαγνησίας), Β. Κυριακάκης (Φθιώτιδας) και Γ. Σταθάκης (βουλευτής Χανίων, συντονιστής ΕΚΚΕ Ανταγωνιστικότητας) κατέθεσαν σειρά ερωτημάτων, προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας καθώς και Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας με αφορμή τα σενάρια εγκατάλειψης του έργου κατασκευής του Ε-65 που είδαν το φως της δημοσιότητας τις προηγούμενες μέρες.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ (κατασκευάστρια εταιρία του Ε65, μαζί με τις ισπανικές ACS και Ferrovial), μιλώντας στο συνέδριο της International Herald Tribune έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για εγκατάλειψη του έργου εκ μέρους του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Εάν κάτι τέτοιο συμβεί, σύμφωνα με τον δ/νοντα σύμβουλο, το ελληνικό Δημόσιο θα κληθεί να καταβάλλει αποζημιώσεις ύψους 850 - 980 εκ. ευρώ από εθνικούς πόρους, απαξιώνοντας παράλληλα υλοποιηθείσες υποδομές ύψους 400 εκ. ευρώ.
Οι βουλευτές αναφέρθηκαν στα τεχνικά στοιχεία της σύμβασης σύμφωνα με την οποία, το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και να παραδοθεί προς χρήση στις 30.09.2013 εκτιμώντας πως κάτι τέτοιο είναι απίθανο, αφού το πάγωμα του έργου τον Απρίλιο του 2011 είχε ως αποτέλεσμα την ολοκλήρωση κατασκευής μόνο του 30% των εργασιών και παράλληλα την απόλυση εκατοντάδων εργαζομένων στην κατασκευή του, ειδικά στους νομούς Καρδίτσας και Τρικάλων που μαστίζονται από υψηλότατη ανεργία. Επεσήμαναν ακόμη ότι παρόλα αυτά η εταιρία έχει ενεργοποιήσει Σταθμό Διοδίων και εισπράττει υψηλά τέλη στην Αγ. Τριάδα κοντά στις Θερμοπύλες για έναν δρόμο που και ημιτελής είναι και, εφόσον επιβεβαιωθούν οι καταγγελίες του διευθύνοντα συμβούλου της κατασκευαστικής εταιρίας που έχει αναλάβει το έργο, δεν θα τελειώσει ποτέ. 
Επειδή οι διαβεβαιώσεις στις 19-03-2012 δια του στόματος του τότε υπουργού για την  επανεκκίνηση του έργου του Ε65 καθώς και της ΠΑΘΕ φαίνεται να έχουν εγκαταλειφθεί αποδεικνύοντας  άλλη μια φορά τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ, ότι στα μεγάλα δημόσια έργα, η εκχώρηση στον ιδιωτικό τομέα της παραγωγής κρίσιμων τομέων των κοινωνικών και τεχνικών υποδομών, μέσω Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, είναι πολιτικά λανθασμένη επιλογή. Κι επειδή ακόμη τα Δημόσια Έργα Υποδομής, όπως είναι οι αυτοκινητόδρομοι, πρέπει να έχουν δημόσιο χαρακτήρα και να κατασκευάζονται στη βάση ενός δημοκρατικού σχεδιασμού και προγραμματισμού, οι βουλευτές κατέθεσαν τα ακόλουθα ερωτήματα προς τα  συναρμόδια Υπουργεία:
Επιβεβαιώνουν ότι υπάρχει στο ΥΠΑΝ σχέδιο για οριστική εγκατάλειψη του έργου του Ε65; Ποιες συνέπειες θα έχει κάτι τέτοιο σε οικονομικό επίπεδο; Ποιο συνολικό ποσό εκτιμάται ότι πρέπει να διαθέσει το ελληνικό Δημόσιο για την ολοκλήρωση των προβλεπομένων εργασιών του Αυτοκινητοδρόμου Ε65; Σε περίπτωση υποχώρησης του ΥΠΑΝ από το έργο, σε τι ύψος ανέρχονται οι οφειλόμενες αποζημιώσεις που θα πρέπει να καταβληθούν προς τον Παραχωρησιούχο και τις κατασκευάστριες εταιρίες;
Έχουν οι τελευταίοι τηρήσει τις συμβατικές τους υποχρεώσεις απέναντι στο Δημόσιο; Εάν όχι, ποιες κυρώσεις τους έχουν επιβληθεί; Το Δημόσιο από την πλευρά του έχει τηρήσει τους αντίστοιχους όρους της Σύμβασης;
Τι ποσοστό του συνολικού έργου έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα (χιλιόμετρα, παράλληλες κατασκευές/ υποδομές κοκ); Ποια έργα έχουν περαιωθεί και ποια βρίσκονται σε εκκρεμότητα;
Ποιοι τρόποι και εναλλακτικές αναζητούνται για τη συνέχεια -που θα τονώσει και την απασχόληση της περιοχής, δημιουργώντας θέσεις εργασίας- και ολοκλήρωση του έργου;
Θα σταματήσει η είσπραξη διοδίων στο Σταθμό Αγίας Τριάδας μέχρι την ολοκλήρωση του έργου και θα διασφαλιστεί ότι δεν πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία νέοι Σταθμοί Διοδίων επί του οδικού άξονα Ε65, εάν δεν περαιωθούν οι εργασίες κατασκευής του; Κι ακόμη πόσοι εργαζόμενοι έχουν απασχοληθεί στις εργασίες κατασκευής του Ε65 μέχρι σήμερα; Πόσοι εξ αυτών παραμένουν μέχρι σήμερα στις θέσεις τους και ποια μέριμνα έχει ληφθεί για όσους έχασαν τη δουλειά τους από το πάγωμα των εργασιών;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου